
KLM Putt & Fly: De Unieke Golfvariant van de Kamelenrace
Hoe activeer je een luchtvaartmaatschappij als hoofdsponsor van het grootste golftoernooi van Nederland?
Strategie:
Toen KLM ons uitdaagde om een vernieuwend concept te bedenken voor het KLM Open 2024, stonden er een aantal voorwaarden als een paal boven water: het moest toegankelijk zijn voor iedereen (ook zonder golfervaring), een duidelijke link hebben met KLM én met golf en de activatie moest de merkbeleving versterken.
aanpak:
Onze oplossing: KLM Putt & Fly, een verrassende en interactieve activatie die een unieke golfvariant introduceert van de populaire kamelenrace. Dit concept combineert eenvoud en toegankelijkheid met een sterke merkassociatie, waarbij deelnemers door middel van een putt een KLM-vliegtuigje vooruit laten bewegen. En dat trok veel bekijks. Per ronde en per dag werd een winnaar uitgeroepen, wat de competitie spannend hield. Een energieke presentator zorgde voor extra entertainment, waardoor niet alleen de deelnemers, maar ook het publiek betrokken bleef.
resultaat:
De KLM Putt & Fly-activatie gaf het KLM-sponsorschap op het KLM Open een speels en vooral herkenbaar gezicht. Bezoekers kwamen op een ludieke manier in contact met het merk, en de activatie bracht hen letterlijk én figuurlijk in beweging. Snelheid en precisie werden beloond, en er stonden fantastische stedentrips op het spel, waarmee we de (nieuwe) KLM pakketreizen een podium konden bieden. Dankzij de glimlachen die we op de gezichten van spelers en publiek wisten te toveren, hebben we de belangrijkste doelstelling van KLM bereikt: “a smile in the mind”.