
VolkerWessels: Bouw aan Je Toekomst op de Dutch Grand Prix 2023
Hoe benut je als merk je hoofdsponsorschap terwijl je tegelijk je werkgeversmerk versterkt?
Strategie:
VolkerWessels benaderde ons om hun hoofdsponsorschap van de Dutch Grand Prix te benutten voor een doelgerichte arbeidsmarktactivatie. Het doel: technisch talent aantrekken door de innovatieve en uitdagende projecten van VolkerWessels onder de aandacht te brengen. De activatie moest inspirerend zijn, de technologische kracht van VolkerWessels laten zien, en tegelijkertijd de opwindende sfeer van de Dutch Grand Prix omarmen, waarbij we ook ‘niet werkzoekend’ publiek een spectaculaire ervaring wilde bieden.
aanpak:
We ontwikkelden allereerst een thematische laag waarmee we ook de overige sponsorships van VolkerWessels eenduidig kunnen activeren: “Meemakers”. Speciaal voor de Dutch Grand Prix vertaalden we dat door naar een interactieve merkactivatie, waarbij bezoekers via VR-brillen raceten en via camera's op de auto’s over de racebaan moesten manoeuvreren. Pure adrenaline en precisie kwamen samen in deze unieke race! Daarnaast kregen drie jonge technische talenten bovendien een exclusieve blik achter de schermen van de Formule 1 als VolkerWessels Technical Trainee – een onvergetelijke ervaring van het Operations Control Center tot de Engineering Paddock.
resultaat:
De activatie zorgde voor een sterke merkbeleving en trok veel (en kwalitatieve) aandacht van technisch talent. VolkerWessels wist op een aantrekkelijke en innovatieve manier hun positie als werkgever te versterken, waarbij het hoofdsponsorschap van de Dutch Grand Prix werd ingezet om nieuwe technici aan te trekken. Hierdoor werd hun arbeidsmarktcommunicatie naar een hoger niveau getild.